"Invata pe copil calea pe care trebuie sa o urmeze…"
Versetul zilei
Newsletter
Gândul zilei
Flag Counter

adryardeu

1 2 3 126

 

img_5af51a7d14fdb        Adriana Ardeu, bis. Gloria, Arad

Descarcă aici: Filtru- lectie sau magie

             Cu toţii ştim că adevărurile puse în imagini ( ilustrate) sunt asimilate şi înţelese mai uşor de către  copil, şi de altfel, chiar şi de către un adult.  O lecţie fără o ilustraţie  fie ea, imagine, povestioară, experiment sau o acţiune) e ca o casă fără geamuri: nu intră lumina. Dar cum pot  eu ca învăţător deosebi între o idee bună, care ajută la transmiterea şi inţelegerea mesajului, şi una care  uimeşte doar, dar distrage de la scop? Cum aş putea să mă asigur că  folosesc idei interesante şi relevante pentru nivelul de inţelegere al copilului, dar în acelaşi timp, să nu exagerez, folosind prea multe ,,artificii’’ care până la urmă să  capteze copiii prin divertisment dar să îi îndepărteze de esenţă, Cuvântul lui Dumnezeu, viu şi lucrător? Vă propunem să filtraţi fiecare lecţie obiect, activitate, experiment, chiar program etc. punându-vă  următoarele întrebări:

  •  Este această metodă necesară\relevantă pentru clarificarea  adevărului pe care  vreau să îl predau?
  •   Poate ideea transmisă prin mesaj  să rămână loială adevărului biblic sau deviază?
  • Este mecanismul din spatele prezentării uşor de înţeles de  copii? (dacă nu înţeleg experimentul sau principiile din spatele lui, poate aduce mai multă confuzie decât adevăr.
  • Pot fi  destul de clar în expunere astfel încât copilul să nu plece acasă cu ideea de magie?
  • Există riscul ca modul de expunere şi ajutoarele folosite să distragă atenţia de la mesaj?
  • Pot eu fi atât de echilibrat în expunere  încât să accentuez învăţătura, şi să nu transform lecţia într-un ,,show’’?
  • Există pericolul ca materialele folosite\ aduse în clasă să provoace accidente?
  • Dacă  va reproduce acasă copilul prezentarea făcută în clasă există riscul accidentării?
  • Pot eu explica totul destul de simplu astfel încât dacă  va dori  copilul să ţină şi el prezentarea în faţa altora să nu existe riscul de a reproduce greşit ideea, iar eu să fiu bănuit că îi învăţ erezii?

 Adriana Ardeu, Bis. Gloria, Arad

Descarcrugaciune pt lideriZidul rugaciuniiă aici: Zidul rugaciunii

MARELE ZID AL RUGACIUNII

 

 

 

 

 

 

 

 

Ştiaţi că dintre vechile ziduri ale Ierusalimului a mai rămas o porţiune de zid în picioare? Locul acesta a devenit un loc de pelerinaj atât pentru evrei cât şi pentru mulţi creştini, vizitatori ai locurilor sfinte. Ceea ce e interesant in prezent la acest lo este faptul ca aproape toţi vizitatorii au transformat zidul acesta într-un ,,zid al plângerii’’ şi un ,,zid al rugăciunii’’, un loc unde credincioşii se roagă, plâng şi pun bileţele cu rugăminţile lor între blocurile de piatră.

Haideţi să facem şi noi la grupe câte un zid al rugăciunii. Pentru vizualizare puteţi folosi diferite metode: bileţele ,,post it’’ puse pe perete, pe un panou sau prinse cu cláme de un suport cu sfoară, un panou mare cu căramizi desenate pe care scrieţi împreună cu copiii motívele de rugăciune, cuburi, lego sau cutiuţe clădite una peste alta sub formă de zid etc…

Pe cărămizi sau hartiuţe puteţi scrie diverse motive de mulţumire, de cerere sau în special de mijlocire. Alegeţi o temă şi construiţi zidul intreg pe tema respectivă. Ex: pentru ,,Zidul Mijlocirii’’ putem mijloci periodic pentru copiii din grupă, fraţii din conducerea bisericii, autoritaţi, cele mai sărace judeţe din ţară, ţări in care sunt persecuţii, misionari etc. Scrieţi numele nora dintre cei de mai sus pe bileţele şi incepeţi să vă rugaţi cu copiii specifc.

          de Florina Curuliuc, bis.  ,,Pe Stâncă”, Şoimoş, Lipova

                                Descarcă aici: SCENETĂ- Eşti pregătit să-L întâlneşti pe Dumnezeu

            Tabloul I (doua fete ,vorbesc intrând în cameră)

Fata 1…….mă,da moale eşti.Te-ai lăsat la aia? Să-i dai voie să facă glume pe seama ta? Mi-aş fi rupt unghiile în părul ei,să zică de mine aşa ceva…

Fata 2…..Las-o în pace. Doar nu era să mă cert pentru nişte vorbe. Tu şti că Dumnezeu vrea să iertăm aşa cum şi El ne iartă.

Fata1…..auzi, mai lasă-mă cu Dumnezeul tău . Te învaţă să fi slab-toţi te vor jigni,şi se vor lua de tine dacă nu faci nimic. Să nu te baţi..să nu răspunzi obraznic,să nu înjuri …imposibil   să poţi trăi aşa în lumea asta.Nu vezi cum sunt oamenii în jurul tău?

Fata 2…..sora mea, nu e greu. Când Îl iubeşti pe Dumnezeu e aşa uşor…nici nu îi auzi. Hai să uităm ziua asta,doar nu pe tine te-a jignit.

Fata 1 ….nu …. dar mă enervează….ei m-au înfuriat că s-au luat de tine şi tu … ca ai tăcut ca muta….

Fata 2…a fost o zi lungă, mai bine să mulţumim Domnului in rugăciune si să ne culcăm ,mâine avem mult de lucru.

Fata 1….ei  vezi.şi acum mă enervezi cum poţi să mulţumeşti pentru aşa o zi? Vorbeşte tu cu Dumnezeul  tău şi zi şi de mine(râde şi se culcă)

Fata 2 (se roagă,apoi se culcă şi ea)…..Doamne, a fost o zi grea, dar Tu ai fost cu mine.

Îţi mulţumesc mult. Te rog, ai răbdare cu sora mea,ajut-o să te cunoască. Mulţumesc. Amin.

 

Tabloul II(se aude sunet de trompete, cerul se deschide şi în spatele lui e un scaun de împărat) Continue reading

Untitled

De Florentina Ardelean, bis. Gloria/ Bujac, Arad

Descarcă aici: RASARIT SI APUS CU DUMNEZEU

                         Am gândit proiectul acesta din dorinţa de a insufla în copii dragoste mai multă pentru Dumnezeu şi pentru Cuvântul Său, care o dată sădit în inima lor,să lucreze şi să aducă roadă.

Privind la frumuseţea răsăritului şi a apusului de soare m-am gândit la Dumnezeu şi la cât este de important să avem un început “răsărit” în viaţă cu El, dar mai ales şi mai important este să avem un sfârşit, un “apus” în tot şi în toate -cu El, Creatorul Soarelui, al nostru şi a tot ce ne înconjoară.  Le-am vorbit prin urmare copiilor despre cât de minunat este să începi şi să încheie ziua cu Dumnezeu, să îşi dorească să înceapă orice lucru, orice zi , săptămână ,lună, an şcolar sau noul an cu El ,dar şi mai mult să aibă grijă ca apusul –sfârşitul oricărui lucru, zi ….să fie cu tot cu El cu Dumnezeu  (“Mai bun este sfârşitul unui lucru decât începutul lui.” Eclesiastul 7:8 ).  Am dorit să îi încurajez  ca dacă….cumva au “pierdut” un răsărit, să fie foarte atenţi privind spre apus… cum încheie ziua,săptămâna, luna, anul dar mai ales viaţa….cu Dumnezeu sau fără de El….pentru că de aceasta depinde veşnicia lor!

Varianta 1. Pentru grupele de şcoală Duminicală

Acest proiect îl  facem la grupe, cu ajutorul unui cartonaş (cel din imaginea din colţ) pe care îl lipim în caietele copiilor cu un verset ales de învăţători pentru Răsăritul fiecarei zile (ne gândeam că pt dimineaţa, în timpul şcolii, să fie doar un verset) iar la Apus un Psalm sau din cartea Proverbelor un capitol pe care le-am recomandat să îl citească cu părinţii având astfel un altar cu familia la finalul fiecarei zile. Continue reading

Untitledtrimis de Silviu Pavel, biserica Gloria /Bujac, Arad

Descarca aici:Cosul de nuiele- lectie de viata

Adevăr central: Cuvântul lui Dumnezeu curățește

Poate te gândești că e plictisitor și monoton să faci mereu și mereu acelaș lucru. Aș dori să-ți prezint povestea unui tânăr care a crezut acelaș lucru ca și tine.

Într-una din zile, tânărul, văzând că bunicul lui citește din nou acea carte cu coperți negre pe care o citea și o avea mereu in mână,cuprins de curiozitate, i-a cerut bunicului să-i spună cum de nu se plictisește să citească mereu aceeași carte de atâția ani … ii spuse că el nu ar putea sa facă acest lucru…

Continue reading

Untitledidee trimisă de Sergiu Culda, biserica Betel, Arad

Descarca aici:Borcanul- La început- lectie obiect

~Priorităţile tale arată întotdeauna ce iubeşti mai mult, ce preţuieşti mai mult; ele sunt lista de preţuri a inimii tale.~

  • Scopul lecției: Copiii vor înțelege prioritatea activităților spirituale și vor fi încurajați să îl pună pe Dumnezeu “la începutul” fiecărei zile.
  • Durata: 15-20 min.
  • Obiecte necesare: Un borcan mare; o piatră colorată mare(o minge de golf, sau o piatră mai specială), mai multe pietre de dimenisiuni mai mici, pietricele și mai mici, si nisip. (Puteți folosi și mingi de sticlă de diferite dimenisuni. E important să aveți o minge mai mare (de golf), și apoi câteva mai mici, și ceva foarte mărut ce să se poată strecura printre mingi.)
  • Verset: Geneza1:1 – “La început, Dumnezeu a făcut cerurile și pământul.”
  • Fă câteva analogi care să îi ducă pe copii cu gândul la ceea ce ar trebui făcut mai întâi!
  • Atunci când dăm extemporal, mai întâi….(scriem numele)
  • Atunci când intrăm într-o încăpere, mai întâi…(salutăm)
  • Atunci când vrem să mergem la joacă, mai întâi….(ne facem temele)
  • Atunci când vrem să mergem în excursie, mai întâi…(întrebăm părinții)
  • Atunci când vrem să primi prăjitură, mai întâi…(trebuie să mâncăm mâncare)
  • Atunci când……………………..mai întâi…..(Poti lăsa copiii să spună și ei alte afirmații asemănătoare.)

Continue reading

Gabriela Povian – Biserica Penticostală Filadelfia – Timișoara

diamant

Descarca aici:Valoros- lectie cu obiecte

Ideea centrală: Fiecare dintre noi avem o valoare inestimabilă în ochii lui Dumnezeu, iar dovada că acest lucru este adevărat, constă în jertfa Domnului Isus la Golgota, pentru mântuirea fiecăruia dintre noi.

Verset de aur sugerat: Romani 5:8 „Dar Dumnezeu Îşi arată dragostea faţă de noi prin faptul că, pe când eram noi încă păcătoşi, Hristos a murit pentru noi.”

Obiect: Arătați preadolescenților/adolescenților, un diamant (fals, evident J), sau un diamant reprezentat pe hârtie, pe care să-l lăsați la îndemâna fiecăruia să-l poată atinge. Întrebați pe cineva, ce simte când privește diamantul și se gândește la el, după care întreabă dacă crede că are valoare-n ochii lui Dumnezeu și ce însemnă să ai valoare. (să fi iubit, prețuit, acceptat, înțeles, iertat, încurajat, ocrotit, valoros pentru cineva)

Verset sugerat: Luca 14:7 „Şi chiar perii din cap, toţi vă sunt număraţi. Deci să nu vă temeţi: voi sunteţi mai de preţ decât multe vrăbii.”

Idei de discuții pentru conținutul lecției:

Continue reading

Psalmul 36-9 - imagineIonel Morariu, Biserica Penticostală Poarta Cerului – Timișoara

Descarca aici:Isus, izvorul si sursa adolescentului

  • RESURSE:
  1. Cuvântul(Psalmul 119: 9-11 „Cum îşi va ţine tânărul curată cărarea? Îndreptându-se după cuvântul Tău. Te caut din toată inima mea; nu mă lăsa să mă abat de la poruncile Tale. Strâng cuvântul Tău în inima mea, ca să nu păcătuiesc împotriva Ta!”)Biblia
  • Cum poți determina pe adolescent să considere Cuvântul o resursă?

– fiind practic în abordarea Cuvântului – oferă-i adolescentului răspunsuri practice din Cuvânt la întrebările fundamentale ale lui (oferă-i o soluție pertinentă la preocupările lui ideologice).

– găsește criza din viața adolescentului și oferă-i soluția din Cuvânt – fiecare adolescent are o criză a vârstei lui; empatizează cu el și oferă-i soluția corectă prin Cuvânt – va ajunge să-l iubească.

– provoacă-l pe adolescent la „smart rebellion” (rebeliune deșteaptă) – dacă tot vrea să fie împotrivă, să o facă într-un mod smart (împotriva cui merită, nu împotriva celor ce îi vor binele).

– propune-i targete periodice și actualizate din Cuvânt. Exemplu: Ce ar fi făcut Daniel dacă era coleg de clasă cu tine, iar diriginta l-ar fi obligat să meargă la banchetul de final de an, altfel îi îl lasă corigent la…? (în felul acesta obișnuiești adolescentul să interogheze Biblia la provocările actuale ale vieții lui).

  1. Modele de urmat

Continue reading

tenesi (1)Marius Margea – Bis. Penticostală Apele Vii – Timișoara

Gabriela Povian – Bis. Penticostală Filadelfia-Timișoara

Descarcă aici: Adolescenta- raspantia drumurilor ( pt conferinta Hristos, Izvorul meu)

Rândurile care urmează vor căuta să fie:

  • O invitație la reflecție, din perspectivă creștină, asupra realității cotidianului dumneavoastră, de fiecare duminică în care intrați în sala de studiu a școlii duminicale.
  • Lecțiunea noastră va căuta să realizeze o repertoriere a câtorva pericole pe care vârsta celor din jurul dumneavoastră le comportă și, totodată, în lumina Scripturii, vom încerca să propunem câteva alternative de contracarare a acestora.

A devenit un loc comun al studiilor de psihologie pedagogică și nu numai, faptul că, în adolescență:

  • încep să meargă spre maturitate, să-și caute identitatea, cel mai adesea bulversați de realitatea propriei lor făpturi și bruiați de zgomotul uriaș, fizic, emoțional și spiritual al lumii din jurul lor.
  • Copiii care, până acum, erau cuminți și reacționau pozitiv la joculețele și cântecelele noastre de la grupele mai mici:
    • se distanțează brusc,
    • devin problematici, recalcitranți, ireverențioși, retrași-necomunicativi,
    • experți în buscularea fragilului nostru echilibru interior,
    • mereu gata de a zădărnici orice încercare a noastră de a face o lecție onestă de duminică.

Continue reading

1 2 3 126